Deze bijdrage was te vinden op LinkedIn in de zomer van 2024:
Pa: Als ik de telefoon overneem als jullie op vakantie zijn, dan wil ik zelf mijn openingstijden kunnen bepalen. Zodat ik niet helemaal gek word gebeld.
Ik: Oke pa, gaan we doen. Zeg het maar… Hoe wil je het hebben?
Pa: Van 09 tot 12 en in de middag tot max 17u. Dan heb ik nog tijd voor andere zaken.
Ik: Nu is het van 9.30 tot 12u, en van 13u tot 16u. Dus als ik het goed begrijp wil je eigenlijk meer telefoon gaan aannemen?
Pa: Vanaf 9.30??? Werken jullie wel? In mijn tijd namen we de telefoon al om 7u op. En tot 16u… Stelletje lamballen. Nou laat maar zo staan dan. Zo kan ik het ook wel. Pfff en dat zegt dan dat ze werken. Hebben ze nog vakantie nodig ook.
Ik: Pa, we zijn een online bedrijf tegenwoordig. Weet je nog? Er is niet alleen
telefoon. Maar ook mails. Orders. Contactformulieren, etc.. Zoveel meer manieren waarop klanten contact opnemen en waar iets mee moet gebeuren. Niet alles gebeurt meer via de telefoon he.
Oh en trouwens, mocht je die fax zoeken. Die is dus ook al jaren de deur uit. De prehistorie stuurde een postduif, dat ze de fax graag terug wilde. Zo’n mooie innovatie. Die kans wilde ik ze niet ontnemen.
Pa: Oh ja die mail. Die beantwoord ik niet. Dat doe je zelf maar. Dat vind ik zo onpersoonlijk. Gewoon lekker bellen. Toch veel leuker en gezelliger.
En postduiven, vervolgt hij. Dat waren nog eens tijden. Zal ik nog eens wat
vertellen? Vroeger had ik sportduiven…. *heel verhaal volgt over zijn duiven*. Ik dwaal af. Naar de vakantie. En een zonnige bestemming, met mijn voeten in
het zand 😉 en even geen telefoon.
Deze bijdrage was te vinden op LinkedIn in de zomer van 2024 en mocht een kleine 900.000 mensen bereiken. Op LinkedIn deel ik met veel plezier verhalen uit ons familiebedrijf. De mooie verhalen, de minder mooie. Kwetsbaar en open. En hopelijk met wat humor ;). Leuk als je het volgt of eigen ervaringen deelt. Je leest alle bijdragen via mijn profiel: LinkedIn Melissa Buijens